Resepi Nasi Lemak Karot!! (SbS) | Resepi Tutorial Terbaek

Resepi Nasi Lemak Karot!! (SbS)

Resepi Nasi Lemak Karot!! | Harini saya nak share resepi cara buat Nasi Lemak Carrot.. Haa Haaa, Xpernah dengar kan? Xpernah makan kan?? Hee.. Saya dari kecik ibu buatkan cam ni ,Sedap!! Nak bagi inspirasi kat korang yang dah bosan sangat dengan nasi lemak putih.. 

Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)...



Resepi Nasi Lemak Karot


Nasi saya basuh 2 Pot setengah .

Taburkan 1-2 biji bawang kecik 

Parut carrot setengah biji .

Daun pandan jangan lupa 

#Kalau ade halba , sila taburkan sesudu kecik halba , Bau dia Marbeless gila , 

Memandangkan saya x ade stock halba , So saya x letak

Gaul2 kan sebati , supaya bahagian bawah semua kene .



Masukkan sekotak santan , Saya guna ayam brand kotak kecik , air dan garam secukup rasa . 

Kemudian , tanak macam biasa



Selepas 20 minit nasi dah pun siap dimasak, Gaul-gaul , Beginilah Hasilnya !! 

Selamat dimakan dengan sambal ... Sedap oii ...Goodluck semua..


Selamat mencuba..

Jangan lupa share..



About Aneka Resepi Masakan

Blog yang mengumpulkan pelbagai jenis resepi terbaik untuk semua pengunjung. Terima kasih kerana terus setia bersama kami. Like Page Kami untuk memudahkan anda semua mendapatkan resepi - resepi terbaru yang enak dan lazat. Nyum! Resepi Tutorial Terbaek

0 Response to "Resepi Nasi Lemak Karot!! (SbS)"

Post a Comment